Pages

Selasa, 12 Julai 2011

Tabik Springlah Sama Pakcik!

Astaga.. Sumpah aku rasa bangga dengan pak cik ni.. Paling aku suka bila dia kata, "Tanya apa bakti engkau kepada negara dan bukannya apa yang telah negara berbakti kepada engkau". Actually, ini respond pakcik ni mengenai perhimpunan BERSIH 2.0 baru2 ni.. Aku rasa otak pakcik ni lebih bagus daripada otak orang yang blajaq sampai PHD. Btw, please dont judge pakcik ni berdasarkan status dan pakaiannya tapi lihatlah pandangan yang diberikan oleh dia.. Sumpah masa aku tengok pakcik ni cakap, bergenang je mata aku.. Nasib baik tak turun air mata, HAHA.. Tabik springlah sama Pak Cik! ;) Layaaaaaannnnnnnnnn...!









37 ulasan:

Siti Safiyyah berkata...

alang2 dah bergenang air mata tu, kasi turun la lelaju.. keh keh..

Nazrul Azwan berkata...

kalau semua rakyat Malaysia fikir mcm pakcik ni kan best. aman damai Malysia ni. takda huru hara. :)

Fezul Fadhley berkata...

seriously TERGAMAM.. aku pasti sgt pkcik ni berilmu.. tgok la ayat dye guna tu..

sara zainol berkata...

pakcik nie luar nmpak unnormal, but he have a lot of knowledge. ayat pakcik nie :
" biar ak dihina, asal martabat ak mulia" "Ak xboley nmpak kiblat allah dgn duit" wahh sgt menyentuh kalbu. :)

cik bai berkata...

x de dah ke orang2 muda yang berfkiran mcam pakcik nie??

ekmal berkata...

ramai je org muda berfikiran camni, jenis yg berfikiran realistik. think out of the box la..mane ad parti yg bersih, semua kotor just pilih yg kurang "kotor" je..tu je la pendapat sy


ikhmalyusoff.blogspot.com

Awan berkata...

*sigh
susah nak nasihat org zaman skrng ni

hyz berkata...

bergenang air mata? wah... mu ni tacing gak orgnyer kn? kantoi sudah..... pakcik ni tahu mengenang budi, dia lalui zaman kesusahan dolo2... x mcm budak2 skg, lahir2 dah senang, so apa hak diaorg nak tuntut dr negara?

::FAIZ FARISH:: berkata...

:) Pakcik ni brapa agaknya Usia dia ek?

miss Fyqa berkata...

tak ramai orang yg berfikiran macam pak cik ni..

amir aizat berkata...

ini baru pemimpin sebenar!

zizidiazora berkata...

Kenapa pakcik tu jadi mcm tu yek..ilmu dia pasti tinggi sebab cara pemikiran dia juga tinggi. Bahasa yang digunakan cukup tersusun. tapi nasib tidak menyebelahi dia...kesian...

Fathiah Hamim berkata...

fa pun bergenang air mataaa. sedehh

Hanis MY berkata...

huhu nape ntah rasa sedoh je bila tgk pakcik tu..

♥ adlin roshaida ♥ berkata...

wow. haha amazing ((:

Aimifiqa berkata...

sedih nya, bangga ngn pakcik tu cara dia ckp. :)

unknown girlz berkata...

famous pak cik ni :D
berwawasan sgt..huhuhu

KizZ berkata...

Woow...touching beb...hihi...ada baik benar jugak disebalik kata-kata pak cik tu...

aiman fanboy k-pop berkata...

PAK CIK YANG HEBAT.....

Cikgu Fikri berkata...

ala, cam sedih jerk video tu..
aku nak tgk, tapi nak kena pergi kelas pulak lepas ni..
InsyaAllah nanti aku tgk.. :)

Tanpa Nama berkata...

kesian pakcik 2..dah tua2 pn xdpt hidayah..dia xphm pa yg dia ckap 2 sume xbtol..

tabik dan ikut lah pesanan A Samad Said..tokoh sasterawan negara..buat pa tabik kt pkcik tua nie..

“saya ingin ingatkan kepada semua rakyat. Negara kita mengamalkan sistem demokrasi oleh itu, kita harus bijak gunakan demokrasi ini. Kalau kita tidak bijak orang akan peralatkan sistem demokrfasi negara kita untuk kekalkan kuasanya seperti apa yang berlaku sekarang,"

link: http://martoiriat.blogspot.com/2011/07/samad-said-ajak-golongan-muda-ubah.html

GaRy™ berkata...

patutnya pakcik ni yang jadi ketua parti politik... bukan pakcik2 yang x der kepalahotak kat luar sana tuh...

tanpa nama : memanglah... tapi mesti ada jalan yang lebih baik daripada jalankan kempen BERSIH korang tuh (bersih kepalahotak korang)... kita dapat kemerdekaan pun dengan cara rundingan... bukan rusuhan mahupun perhimpunan... kita berperang berpuluh-puluh tahun pun x merdeka... last2 duduk bincang bagus2, baru dapat merdeka... akai ada ka?..

Liyana Zahim berkata...

I dunno.. Its simply hard to b said.. Hahaha..

khairul berkata...

tersandaq dengaq pakcik ni ckp

lynda salim berkata...

takk terkata .. ^^

Edy Fee berkata...

mmg slumber pacik ni..
hurmm nokomen la bab BERSIH ni..pening politik

~~Ticer Wann~~ berkata...

hmm tiap orang ada pendapat masing-masing kan...

alia azmi berkata...

tabik springg sma pakcik !

misssazusarin berkata...

cayalah pok cikkkk!!

iKhRam berkata...

serius.. air mata aku pun bergenang.. semua orang tak boleh ke melihat semua ni adalah dalang kepada kepentingan individu..

rakyat yg jadi mangsa.. walaupun polis tu kelihatan ganas.. itu tugas dia. kesian jugak aku tgok [polis-polis malaysia..

patutnya waktu mcm tu ada yang boleh berehat bersama keluarga.. tp terpaksa berdepan dgn rakyat yg tak tahu bersyukur.

kini ni nak membangunkna negara kita bukan senang.. bergolok gadai.. tp nak memusnahkan.. senang je.. sekelip mata jatuh.

contohnye: dgn merusuh la..

rakyat malaysia
bersyukurlah dgn keamanan yang kita nikmati.. jd jagalah diri dan keharmonian negara..

jgn ikut kata pengkianat negara
ikut kata hati kita
rakyat malaysia yg diajar dhn ilmu kenegeraan

ingat rukunegara
ingat wawasan 2020

refleks..
adakah kita mencapai kea rah itu

kalau tidak
teruskan berusaha

bukan ikut kata pengkhianat !

ZWAN SABRI berkata...

Siti Safiyyah : Xmolah.. nanti abisla air mata klaw klaw bg dia turun laju2. HEHE


Nazrul Azwan : Tapi ramai yang x ade otak macam pakcik nii.. HUHU


Fezuk Fadhley : Tawu xpa.. aku pwon rasa ilmu dia tinggi..


Sara Zainol : Tula pasai.. sungguh menyentuh hati kan dengan ayat2 dia semua tuuu.. HUHU


Cik Bai : Kalau ada pown, dah sikit sangat... huhu

ZWAN SABRI berkata...

Ekmal : Yeah! Setuju2.. lani semua parti dah x bole pakai.. HUHU


Awan : Tawu xpa.. lani orang dah x makan nasihat.. HUHU


Hyz : Alamak! Terkantoi sudeyh.. HEHE


Faiz Farish ; ENtahla.. macamla aku ni anak pakcik tu plak kan nak tawu umur dia brapa.. HAHA


Miss Fyqa : Tula pasai.. klaw ada pown, 1 dalam 1000..HUHU

ZWAN SABRI berkata...

Amir Aizat : Taw xpa.. Hidup Pakcik! HAHA


Zizidiazora : Tula pasai.. Zwan pown tertanya tanya jugak pasaipa dia merempat macam ni walhal ilmu dia tinggi.. HUHU


fathiah Hamim ; Tula sedeyh sbb kita x berfikiran macam pakcik ni.. HUHU


Hanis MY : tula pasai.. HUHU


Adlin Roshaida ; ;)

Tanpa Nama berkata...

Gary: cba pk dlu lau nk tuduh2 prhimpunan BERSIH nie xbgus..walhal ia nya utk sume rkyat malaysia jugak..perhimpunan BERSIH diadakan adalh utk mmberi kesedaran kt pemimipin kita..bkn nya dorg buat kecoh atau bawa senjata tp polis yg dok sembur asap cam israel sembur kt rakyat palestin 2.. nk guna pintu rundingan pa nya lau dh govrmnt, sprm n polis tutup pintu rundingan..akal ada pk la..pemimpin skrg jga perut dia ja..bkn jaga rakyat..tgok lah..rmai yg mngangur xde keja walhal ngara kita pnya la kaya gn khazanah..dok p bg kt owg2 asing ja napa.. sedar2 la wahai pemuda-pemudi skrg yg kerajaan yg sedia ada sudah tdk lg pelihara rkyat malah tekan rakyat dgn kenaikan gula, minyak walhal negara lain turun hrga.. buka lah minda korg..smpai bila kita nk sokong pemimpin yg xadil dan xnk lksana hukum Allah nih..

ZWAN SABRI berkata...

Tanpa Nama : Pada pendapat Saya, polis hanya menjalankan tugas mereka sahaja.. Sebelum mereka menyembur asap dan gas pemedih, depa dah banyak kali bagi amaran suruh bersurai tp dah penyokong bersih x endah amaran tu, so terpaksala depa sembur. Ketua PAS sendiri iaitu Abd Hadi Awang sendiri yang mengaku bahawa layanan polis adalah baik. Jadi kenapa perlu salahkan Polis?

Lagi satu, nak laksanakan hukum Allah? nak pulak ke DAP laksanan hukum hudud bagai tuu? ini hanya pendapat Saya.

GaRy™ berkata...

aq pun dah penat nak soal politik... korang berdepan kat sana, aq kat sabah ni x tau.. aq tengok pemimpin itu ke, ini ke, orang sabah rilek je... orang india kat semenanjung buat rusuhan, orang india kat sabah syok2 je clubbing... orang dok bawak2 sepanduk, kitorang kat sabah rilek je makan kerepek depan tv tengok korang buat prhimpunan tuh...
asap tuh x kan ada kalau x der prhimpunan haram tuh...perhimpunan tuh x kan ada kalau x der pemimpin2 pembangkang tuh...
malu la weyh... korang nak buat pun, buat la kat kampung ke, sawah bendang ke, buat pulak kat ibu kota... malu siot aq tgk kat tv.. dah giler ramai pelancong lalu..
hahaha... susah sangat ke nak duk kat semenanjung yang cuma ada 3 kaum tuh?.. angkat barang, pindah la ke sabah... 1 Malaysia?.. mimpi la... semua pikir nak makan duit haram je..
korang percaya sangat cakap pemimpin korang tuh??... titah baginda pun dia x nak ikut... itu ke dikatakan pemimpin terbaik?.. pemimpin camtuh korang nak ikut?..
sori la kalau ayat aq kasar.. yang penting, kita x kan sama pendapat... aq x paham, & aq x kan pernah paham perjuangan korang...

~syue syada~ berkata...

susah kalo orang sana dah terpengaruh sangat sampai takleh pikir dengan bijak kan..huhu

suka ayat dia pasal bakti2 tu..hehe..pakcik ni ada sejarah dia sendiri..