Pages

Sabtu, 9 Julai 2011

Barah Serang Lelaki Malaysia



Alamak! Kaum lelaki bukan sahaja penghuni majoriti di Malaysia bahkan kaum lelaki juga merupakan penghidap barah yang paling ramai di Malaysia. Didapati kira2 hampir 93.28% atau seramai 22,351 pesakit barah di Malaysia adalah terdiri daripada kaum lelaki manakala kaum wanita yang menghidap barah di Malaysia hanyalah seramai 1,611 orang sahaja.



Antara punca utama penyakit barah lebih tinggi di kalangan kaum lelaki ialah disebabkan oleh tabiat merokok yang berterusan dan sukar dikawal. Selain itu gaya hidup kaum lelaki yang lebih terdedah kepada persekitaran yang tidak sihat dan bahaya juga menyebabkan golongan lelaki lebih banyak menghidap penyakit barah ini. Haa! Jadi kepada golongan lelaki2 Malaysia, jom kita sifarkan angka penghidap barah di kalangan lelaki. JOM!



26 ulasan:

Fathiah Hamim berkata...

hohoho pemili aku ramai kot laki cancer. huhuhu

ehh header baru laa

Fezul Fadhley berkata...

alhamdulillah ceq bukan perokok...

Nur Ayuni berkata...

la.begitu... ingatkan wanita yang memonopoli kanser kat malaysia ni.

elak merokok. merokok merosakkan perokok dan orang sekeliling juga :)

Nurhafizah Mohd Noor berkata...

isk3 . kena pilih laki btol2 nih nnt klau nk amek jd suami . haha

bakground baru nih . hihi

zizidiazora berkata...

jap sebelum komen nak cakap "cantik cat rumah baru zwan" hahaha

ok setuju cadangan zwan tuk sifarkan angka pengidap barah di kalangan lelaki. Katakan TIDAK pada rokok.

adan berkata...

okay aku tak merokok.. jom kurangkan lagi ke angka sifar boleh? eehe

iKhRam berkata...

bila baca entry ni
teringat td check mesin kesihatan kat tesco

blood pressure

180/ 113

sgt risau dan sedih..!!

HAJAR hasan berkata...

beware of this. jgn ambil mudah. jage kesihatan ya wahai kaum lelaki. :)

h a i z am berkata...

kanser jugak boleh terjadi disebabkan keturunan.

Pak Syahot (sYaHir) berkata...

berhenti merokok dan jauhi smokers! tu cara terbaik!

Bella Bell berkata...

nasib baik saya bukan lelaki yang merokok.. heheheh!!~


ok.. saya perempuan yang tak merokok.. :p




^^

Aman Ibrahim berkata...

Alhamdulillah jugak, im not a smoker as well. Zwan merokok x?

sabella mohamad berkata...

hak'oh
merokok la byk2 lagi
huaha

h A n Y S berkata...

amalkan gaya hidop sihat..

tapi kalau nak kena, kena jugak..
beware je lah.. =)

Asma Ahmad berkata...

stop smoking. heeee...

Liyana Zahim berkata...

Atok sy mninggal sbb kanser paru2.. In front of me.. N i saw how he sufered bcause of da cancer.. Die ckp pns kat dada tu TUHAN aje yg tahu.. Skt tu ape tah lg.. So, no smokin ok.. =(

aqmalazmi berkata...

erkk aku pon tak merokok......... tp tak mustahir kan.. ><""""""""

*blog dah tukar wajah ye?

sara zainol berkata...

guys.. please stop smoking ! girls need u.. hehe lurve ya !

nurAMALLINA berkata...

Merokok membahayakan kesihatan :)

DanieL AdiE berkata...

Wah...header baru...

katakan TIDAK pada ROKOK!

::FAIZ FARISH:: berkata...

sbb tu aku benci perokok... nak mati, mati la sorang, jgn bawak org lain... kan?

Nur Amira Radhiah berkata...

bahaya nie..patutlah lelaki sikit.hehe :p , jaga kesihatan kamu ye..

Wan Ahmad Izudean berkata...

macan tak caye plak lelaki lagi ramai.hehe :D btw.moga dijauhkan penyakit barah.

shahzik berkata...

wei tuan nyer blog .. ko isap rokok x ?? ke ko maen shisha jer? HAHA

amir aizat berkata...

hate smoker! haha

saiazuan berkata...

pergh bahaya ni.. huhu

dah baca komik atwr #4?
http://eleventx.blogspot.com/2011/07/atwr-comic-4-budak-budak.html