Pages

Ahad, 29 Mei 2011

KARAK, Berhantukah?




Khamis lepas, aku berkesempatan menonton filem karak di Jusco Bandar Perda atau juga dikenali sebagai AEON Seberang Perai City Mall. Hari pertama tayangan lagi, aku dan kawan aku iaitu Zairul dah terpacak kat depan pawagam. Almaklumlah, inikan filem seram pertama keluaran KRU, jadi kami pun tak sabarla untuk menyaksikan kehebatan filem yang bergenre seram ini. Manala nak tau filem KARAK ini sama hebat dengan Merong Mahawangsa ataupun lebih hebat lagi.



Penantian kami terhadap filem KARAK ini nampaknya hanya sia2 sebab filem KARAK lebih kurang sama saja dengan filem2 seram Malaysia yang lain. Tak nampak pun kelainan yang ditonjolkan oleh KRU dalam filem ni, and yang paling tak best, filem KARAK ni sedikit pun tak berjaya untuk membuatkan aku menjerit dalam pawagam. So, ini beerti bahawa KARAK takla seram sangat. Bagi aku, aku menilai keseraman sesebuah filem itu berdasarkan jeritan aku. Kalau aku terjerit sebab terkejut banyak kali, bermakna seramlah filem tu. Tapi kalau aku langsung tak jerit walaupun kadang2 terkejut seperti aku menonton filem KARAK, so aku konklusikan sebagai filem tu takla berhantu sangat dan boleh tahan jer la. Mungkin disebabkan expectation aku terhadap filem ini begitu tinggi, so aku rasa macam tak puas hati bila KARAK tak seseram yang aku bayangkan. Jadi, akhir kata, aku bagi 2.5 bintang untuk filem KARAK.



31 ulasan:

Syahir Ramli berkata...

x best ke zwan???huhuh bru rncg nak tgk.so tgu member download jelah.... =)

Ezzattie berkata...

yeke tak seram sangat? zatie nak download je lah nanti. wakaka.

2.5 dari berapa tu?

Ceiler Mun berkata...

ooo.. tak best ea?? errmmm.. ok la.. tak mau tengok. hehe!!~

Ceiler Mun berkata...

ooo.. tak best ea?? errmmm.. ok la.. tak mau tengok. hehe!!~

Ceiler Mun berkata...

ooo.. tak best ea?? errmmm.. ok la.. tak mau tengok. hehe!!~

Ceiler Mun berkata...

ooo.. tak best ea?? errmmm.. ok la.. tak mau tengok. hehe!!~

NUR AYNIE berkata...

xseram ke?? ala...baru plan nak g tgk..huhu

Madd berkata...

xbest ek....
hehehhe
ingtkan best...
uhhuhuuh

Unknown berkata...

dude, merong mahawangsa tu x hebat la... pada aku filem tu hanya penghinaan terhadap catatan sejarah saja sbb xde dlm sejarah... skarang ni byk karyawan x ambil endah tentang ketelitian dalam pembuatan cerita... aku yang study sejarah(time stpm sejarah struggle...) rasa mmg cerita ni main tibai je... i know it hikayat, but, plz la, hikayat lain pun de related story,k! de pulak hubungan rome dgn china? & org china berckp dlm BI? WOW...penipuan yg nyata ++ org china benci kuasa barat ketika itu (ckp BI pun xtau)... hmm, cite karak ni aku blm tgk lg...kwn aku yg kaki wayang bg 2/5 bintang je... so, fhm2 la kan?

DanieL AdiE berkata...

Masih belom berkesempatan utk tgk Filem ini....

Liyana Zahim berkata...

Oh anda mjerit di dalam wayang? Sunggohla style! Herher~

Unknown berkata...

rmai ckap mcm tak best jeh karak nih,hehe

6 Gemilang berkata...

bg aku KRU cube nk buat kelainan utk cite hantu ni. aku rase die try nk buat ala2 org putih wat cite hantu. ce tgk cite hantu org putih, bkn tkot sgt pon. die wat karak ni ala2 stephen king punye citer.

& karak ni mmg laen drpd cite hantu melayu laen yg very typical. sbb mmg x tkot langsung.

so, ni pndapat aku je. k, peace!

LURZAN TAZA LIMAJ berkata...

pon xminat, walaupn blm tgk, ngeeeeeee.....

soutulmujahid.com berkata...

menilai keseraman berdasarkan jeritan ko? wakaka

shafmechy berkata...

sebab tu kalau movie yg aku tak sure best ke tak, aku biar org review dulu, klu best baru p tgk..hehe

Adib Syazwan berkata...

lah..xsedap ye..nsb bek x g tgok

Unknown berkata...

Tia tak harap sangat nakia tak hadap sangat nak tengok cite2 hantu ..

jom baca ni pulak :
Lagi Lagi Berat Blog - Penting Okey!

Dieyla Adila berkata...

sangat x best !

Afikah Aziz berkata...

ok,tggu donlod jelah ngeee~~

zizidiazora berkata...

Masih belum ada kesempatan untuk tgok cerita tuh tapi dah ada plan.

Unknown berkata...

karak dah jadi kerak..seb baik habaq awai ..nyaris2 nk p tgk nie

muhammad iqbal hakimi bin tahir berkata...

adeh..aku baru plan nak g tgk...hehe

baru nak feel jerit2 dalam panggung =P

miss Fyqa berkata...

ye ke tak best..
hurmmm...


resepi popcorn ayam

PemilikCahaya berkata...

budak uitm penang ke poli sbrg perai nih??

asfarina fatin redzuan berkata...

x seram,tapi sedih la..
haha

iKhRam berkata...

2.5 .. mcm sket sgt jer tu!!
tak suke tgok citer seram jadi takkan g tgok kot.. dgar citer dari kawan2 je la kot..

sebab, nnt lebih tutup mata daari tgok.. rugi rm1o kan?

Unknown berkata...

huhuhhuhuh..
bg aku citer ni klise, tapi menarik lah jugak..
cuma aku tak berkenan dgn hantu tu..
rasa nak bantai jerk...
hahaahaahah :)

Anati Soki berkata...

sbrg perai city mall??? AEON tuh? weyh!! dekat ngn rumah anat kot!!! rumaha nat di seberang ajya
ckap apsal filen hantu.. oh tidak2.. anati soki.. ckup lemah bab cita2 hantu ni

Unknown berkata...

suka menjerit?? haha. lawak jap ;D
2.5 je eh? x tgk pon xpe la kot..hee

zati embong berkata...

kitorg pun semangat nk tengok,tp xberapa nk ok,stakat oklah.