Pages

Ahad, 15 Mei 2011

MALAYSIA Di Tangga Yang Ke-5

Berikut adalah senarai 10 negara Asia yang paling kaya dalam kalangan negara2 Asia yang lain berdasarkan GDP Per Capita negara mereka.


1
BRUNEI DARUSSALAM, dengan GDP Per Capita sebanyak $54,100





2
SINGAPORE, dengan GDP Per Capita sebanyak $52,900





3
JAPAN, dengan GDP Per Capita sebanyak $35,300





4
SOUTH KOREA, dengan GDP Per Capita sebanyak $27,100





5
MALAYSIA, dengan GDP Per Capita sebanyak $15,700





6
KAZAKHSTAN, dengan GDP Per Capita sebanyak $12,000





7
AZERBAIJAN, dengan GDP Per Capita sebanyak $9,500





8
THAILAND, dengan GDP Per Capita sebanyak $8,700





9
ARMENIA, dengan GDP Per Capita sebanyak $6,600





10
CHINA, dengan GDP Per Capita sebanyak $6,100




sumber : aneki.com



29 ulasan:

GaRy™ berkata...

wahhh... jauh lagi nak kejar korea selatan tuh... x per Malaysia, u can do it!!!

DanieL AdiE berkata...

Not bad.....

nazalya berkata...

gud2.. hehe.. nice info bdw..

Nonie berkata...

kaya jgk malaysia kan :)

Tanpa Nama berkata...

malaysia kaya tp harga brg trus naik...haishh,,

areteacar berkata...

eh! eh.. yeke? tpi nape cik tikah tak kaya2 nie? haha...

ZWAN SABRI berkata...

Gary : Xpa2, pelan2 kayuh.. nanti kompem dapat kejar jugak.. ;)


Adie : ;)


Nazalya : Thanks!

ZWAN SABRI berkata...

Nonie : Malaysia mmg kaya dengan macam2.. ;)


Tanpa Nama : Yela, dah nama pun negara kaya,harusla barang mahai... HUHU


Areteacar : cik tikah x kaya ker or cik tikah buat2 x kaya nii? HAHA

hantu berkata...

kaya la jugak negara kita.huhu

nub berkata...

aku orang brunei kan?


hahahaha

NAZRUL AZAT berkata...

kaya kah??? aku rase x je, muahahahaaaaa

FarHANa aZwA berkata...

wah..info menarik..tenkiyu ..hehe

FarHANa aZwA berkata...

wah..info menarik..tenkiyu ..hehe

G3-lina berkata...

kaya kE??? kalau kaya.. kenapa masih ada yang merempat?

zizidiazora berkata...

Malaysia boleh mencapai ke tahap yg lebih tinggi sekiranya semua rakyat Malaysia menjaga keharmonian negara, kestabilan politik dan bekerja keras demi meningkatkan ekonomi negara. Tukar attitude dari sifat malas kepada rela dan cintakan kerja sebagaimana diamalkan di negara2 maju yg lain.

@in k@tie berkata...

armenia x penah dgr la...

nur dhiya' aida berkata...

top five :)

ekmal berkata...

ikot saiz negara gak kn?hehe

.izzatul.hazwani. berkata...

wah . top 5 ..
hehe~

negara ke-11 terkaya tau x sapa ?
negara aku . ehhe .. nnti adala tu :p

Asma Ahmad berkata...

byk beza gla...

Joe_Hans berkata...

malaysia oh malaysia...

Meera berkata...

whoa! malaysia terlisted eh :) well done

miss Fyqa berkata...

malaysia no 5, yeahh :)

NadiRah berkata...

brunei 1st!!! teringin nak g sana... ^^

iKhRam berkata...

Malaysia sebenarnya adalah sebuah negara yang sanagt bagus..!! Orang lain semuanya mengakuinya...!!

sebagai rakyat, jgn datangkan masalah yang banyak terhadapa negara..

sama-sama majukan negara dengan semangat rukun negara yang utuh..

jangan ingkarinya.. pasti negara kita akan menajdi yg terbaik dikalangan yang terbaik..!!

nadia natasya berkata...

bangga :DD

Liyana Zahim berkata...

Hehehe.. Mmg kaye tp ngara je rkyt tak.. Jz like India.. Actualy tat country is very rich but da money is not realy distributed 2 its ppl.. =D

syrupmasin berkata...

alaahhh..macam belajar aseann..rinduuuuu

Wani berkata...

brunei memang kayaaaa