Pages

Isnin, 16 Mei 2011

9 Mimpi Rasulullah




Berikut adalah antara 9 Mimpi Nabi Muhammad SAW

"Sesungguhnya aku telah mengalami
mimpi-mimpi yang menakjubkan pada
malam aku sebelum di Israqkan.... ...."



1. Aku telah melihat seorang dari
umatku telah di datang oleh malaikatul
maut dengan keadaan yg amat
mengerunkan untuk mengambil nyawanya,
maka
malaikat itu terhalang perbuatannya
itu disebabkan oleh KETAATAN DAN
KEPATUHANNYA KEPADA KEDUA IBUBAPANYA.



2 . Aku melihat seorang dari umatku
telah disediakan azab kubur yang amat
menyiksakan, diselamatkan oleh berkat
WUDUKNYA YANG SEMPURNA.



3. Aku melihat seorang dari umatku
sedang dikerumuni oleh
syaitan-syai tan dan iblis-iblis
lakhn atullah, maka ia diselamatkan
deng an berkat ZIKIRNYA YANG TULUS
IKHLAS kepada Allah.



4. Aku melihat bagaimana umatku
diseret dengan rantai yang diperbuat
daripad a api neraka jahanam yang
dimasukkan dari mulut dan dikeluarkan
ranta i tersebut ke duburnya oleh
malaikut Ahzab,tetapi SOLATNYA YANG
KHUSUK DAN TIDAK MENUNJUK-NUNJUK telah
melepaskann ya dari seksaan itu.



5. Aku melihat umatku ditimpa dahaga
yang amat berat, setiap kali dia
mendatangi satu telaga di halang dari
meminumnya,k etika itu datanglah
pahala PUASANYA YANG IKHLAS KEPADA
ALLAH SWT memberi minum hingga ia
merasa puas.



6. Aku melihat umatku cuba untuk
mendekati kumpulan para nabi yang
sedang duduk berkumpulan- kumpulan ,
setiap kali dia datang dia akan
diusir, maka menjelmalah MANDI JUNUB
DENGAN RUKUN YANG SEMPURNANYA
sambi l ke kumpulanku seraya duduk
disebelahku .



7. Aku melihat seorang dari umatku
berada di dalam keadan gelap gelita
di sekelilingnya, sedangkan dia
sendiri di dalam keadaan binggung,
maka
datanglah pahala HAJI DAN UMRAHNYA
YANG IKHLAS KEPADA ALLAH SWT lalu
mengeluarkan nya dari kegelapan kepada
tempat yang terang - benderang.



8. Aku mel ihat umatku cuba berbicara
dengan golongan orang mukmin
tetapi mereka tidakpun membalas
bicarany a,maka menjelmalah SIFAT
SILATURRAHI MNYA DAN TIDAK SUKA
BERMUSUH-MUS UHAN SESAMA UMATKU lalu
menyeru kepada mereka agar menyambut
bicaran ya,lalu berbicara mereka
dengannya.



9. Aku melihat umatku sedang menepis-
nepis percikan api ke mukanya,maka
sege ralah menjelma pahala SEDEKAHNYA
YANG IKHLAS KERANA ALLAH SWT lalu
menabir muka dan kepalanya dari bahaya
api tersebut.


BER SABDA RASULULLAH SAW: "SAMPAIKANLAH
PES ANANKU KEPADA UMATKU YANG LAIN
WALAUPUN DENGAN SEPOTONG AYAT"



psssttt : Sempena Hari Guru pada hari ini, jadi aku nak ambil kesempatan ini untuk mengucapkan SELAMAT HARI GURU kepada seluruh guru2 di Malaysia khususnya guru2 di Prasekolah SK Sungai Ara, Bayan Lepas (1996), SK Guar Perahu, Bukit Mertajam (1997-2002), SMK Mengkuang, Bukit Mertajam (2003-2007) dan pensyarah2 di UiTM Kedah (July 2008 - April 2011). TERIMA KASIH CIKGU! ;)



15 ulasan:

NadiRah berkata...

thnks utk info ini.. ^^

Nura berkata...

wah..info yg bgus...love it :)

eqa berkata...

suke info ni :)

miss Fyqa berkata...

terima kasih utk info ini. :)

Farhan Zulhusmi berkata...

Alhamdulillah...
terima kasih...
:-)
InsyaAllah...
kita cuba perbaiki apa yang kurang...

missteeha the babling girl berkata...

the best !
:)
izin share ye .

SRenungan berkata...

terima kasih saudara..
satu peringatan bersama..

Asma Ahmad berkata...

T__T

Unknown berkata...

:))

ZWAN SABRI berkata...

Nadirah : Oriteeeeeeeeee.. ;)


Miss Nuratikah eika : Thanks!


Eqa : Thanks!

ZWAN SABRI berkata...

miss Fyqa : Sama2 kasih.. ;)


Farhan Zulhusmi : Btol tu btol.. ;)


MissTeeha : Yeah. Dipersilakan.. ;0

ZWAN SABRI berkata...

SRenungan : Sama2 kasih.. ;)


Asma Ahmad : ;)


Iekasub : ;)

Tanpa Nama berkata...

info yg menarik! best! ^^

nia berkata...

best! rase de ksedaran ckit..

Afikah Aziz berkata...

terima kasih zwan...ilmu yg bermanfaat :)