Pages

Isnin, 3 Januari 2011

Semester Baru

Isnin, 3.1.2011. Hari ini pastinya satu Malaysia termasuk Kedah, Kelantan dan Terengganu sibuk untuk memulakan tugas mereka sebagai pelajar ataupun pekerja setelah diberi cuti ehsan oleh Perdana Menteri Malaysia di atas kejayaan pasukan bola sepak negara yang berjaya merangkul gelaran juara piala AFF Suzuki 2010 setelah 14 tahun gagal meraih gelaran tersebut.



Bagi pelajar2 sekolah mahupun penuntut2 UiTM, sudah tentunya hari ini hari permulaan semester baru kepada mereka dan semestinyalah setiap mereka datang ke kelas hari ini dengan pelbagai cerita yang mahu dikongsi bersama rakan2 setelah lama tak ketemu dan tidak kurang juga pastinya ramai yang menanam azam baru untuk belajar bersungguh sungguh pada semester yang baru ini. Diharapkan semoga semangat ini tidak sekadar hangat2 tahi ayam cuma.



Di saat ini, aku berminat untuk berkongsi cerita aku pada hari pertama di semester yang baru ini dengan hanga semua. Hangpa semua pun dialu-alukan untuk bersama-sama berkongsi alkisah or pengalaman hangpa semua kat ruangan ulasan ataupun ruangan shoubox okay?. Berbalik pada pengalaman aku pada hari ini, actually kelas aku bermula pada pukul 8.00am. Nasib aku agak baik kerana aku terjaga daripada tidur pukul 6.00am. Aku terus mandi dan bersiap2 walaupun agak awal kerana kalau aku sambung tidur, confirm aku akan terlajak sampai lebih pada pukul 8.00am.



Then, memandangkan aku berstatus OKU sekarang, so lepas aku dah bersiap2, aku pun terus menunggu kawan aku yang baik hati bernama Fiza untuk datang jemput aku dengan kereta untuk ke kelas. Setelah sampai ke UiTM, semua orang seakan akan usha pelik kat aku maybe sebab aku berpakaian kemeja bertali leher tetapi hanya memakai selipar. Actually, hari isnin merupakan hari korporat untuk warga pelajar UiTM di mana semua pelajar dikehendaki untuk berpenampilan formal. Tapi apakan daya, aku tak dapat berbuat demikian kerana kaki aku sakit kalau disarungkan dengan kasut. Punca kedua kenapa depa usha pelik kat aku mungkin kerana lagak aku jalan seperti Si Capit.



Kemudian, aku bergegas pula ke kelas development administration yang terletak di tingkat 2 dengan kaki aku yang capit tu. Setelah selesai kelas tersebut, aku bersama rakan sekelas aku singgah sebentar ke kiosk yang berhampiran sambil makan2 and berborak kosong sebelum bergerak ke kelas seterusnya. Agak malang sekali kerana hampir satu jam menunggu di luar kelas tetapi batang hidung lecturer langsung tak kelihatan.



Akhirnya kami ambil keputusan untuk berangkat pulang. Fiza and the geng ajak aku makan, so aku ikut je la memandangkan aku pun tak lunch lagi. Lepas makan, depa hantar aku balik rumah and datang ambil aku semula kat rumah pada jam 1.50pm untuk menghadiri kelas Business Law pula pada jam 2.00pm. Kesian plak aku dengan Fiza and the geng sebab terpaksa ambil and hantar aku. Semoga tuhan dapat balas jasa baik depa semua, Amin.



Sumpah dalam kelas Law tadi, kami banyak berbual jer walaupun lecturer sedang sibuk menerangkan tentang pelajaran law kat depan. Memandangkan kelas law tadi digabungkan dengan beberapa kelas, so agak hingar bingar la kelas tadi dengan ada suara2 nakal yang asyik menjerit jerit sebut nama aku, terutamanya encik Saleh and encik Fizol. Jam 3.30pm, kelas law ditamatkan dan berakhirlah hari pertama untuk sem ke-6 aku di UiTM Kedah. Hangpa plak apa cer?

24 ulasan:

Luqman Zakaria berkata...

hehe :P arini arep pon start kelas!seyes ngantok sebab arini hujan!

ZWAN SABRI berkata...

arep_lockermonth : yeke.. HAHA.. xpa2, first day x blajaq lagi kan.. ;)

Luqman Zakaria berkata...

zwan : mana ada! first day arep dah start belajar da zwan!2 subjek plak tuh~

ZWAN SABRI berkata...

Arep : ek? bapak gila semangat.. bagus2.. ;)

Luqman Zakaria berkata...

bukan kami yang semant zwan! lecturer yang semangat!siap bg gula gula free 2 bijik sorang supaya x ngantok...hehe

zidEL zhafiz berkata...

budak uitm shah alam dah masuk..aku plak susah na gi kelas..JALAN JAM giler doww..hadeh..

ZWAN SABRI berkata...

Arep : Bagusla tu.. at least lecturer tu ada inisitif untuk bagi students minat kat subjek yang dia ajaq.. ;)


ZidelZhafiz : Yeke? HAHA.. kesian.. erm, dekat sangat ker UiTM Shah Alam ngan Unisel? xpa, lepas ni hang kena kuar awal2 pi klas.. ;)

Luqman Zakaria berkata...

hoho :P betol betol betol!

DanieL AdiE berkata...

ari nie lgsg xde kelas!


Latest Entry:
http://danieldeadie.blogspot.com/2011/01/beginning-of-end.html

ZWAN SABRI berkata...

Arep : ;)

DanielAdie : Yeke? bapak best.. huhu

iKhRam berkata...

hahaha.. teringat kes petik2 nama mr zwan sabri..
hahaha.. nakal ek mr syrupmasin tu ek??

hahahaha..
ok..
pengalaman hari pertama semester.. mesti lah ada yg lucu kan??..
hari ni rasanya masih lega lagi menghadapi waktu2 kuliah yg rata2 memberi pengenalan kepada subjek yg bakal dipelajari..

tp kerje kursus berbentuk action research telah pun diberi.. menyipakan proposal tak sampai dua bulan.. itu mungkin sukar sebab itu adalah perkara baru bg kami..

apapun harap semua orang seronok2 melalui hari pertama ini.. almaklumlah lebih sebulan tak berjumpa.. itu tandanya kita sayangkan kawan2 kita dan mereka sayangkan kita..

semoga hubungan kita dgn lect dan kawan2 baik2 selalu dan dipermudahkan menjalani hisup sebagai penuntut yg perlu menuntutu ilmu demi masa depan yg cerah

selamat berjaya k?
usaha tangga kejayaan

yang benar
ikhram

p/s - terima kasih dgn sokongan dan ucapan mr zwan sabri..
sgt2 menghargainya..

iKhRam berkata...

hahaha.. teringat kes petik2 nama mr zwan sabri..
hahaha.. nakal ek mr syrupmasin tu ek??

hahahaha..
ok..
pengalaman hari pertama semester.. mesti lah ada yg lucu kan??..
hari ni rasanya masih lega lagi menghadapi waktu2 kuliah yg rata2 memberi pengenalan kepada subjek yg bakal dipelajari..

tp kerje kursus berbentuk action research telah pun diberi.. menyipakan proposal tak sampai dua bulan.. itu mungkin sukar sebab itu adalah perkara baru bg kami..

apapun harap semua orang seronok2 melalui hari pertama ini.. almaklumlah lebih sebulan tak berjumpa.. itu tandanya kita sayangkan kawan2 kita dan mereka sayangkan kita..

semoga hubungan kita dgn lect dan kawan2 baik2 selalu dan dipermudahkan menjalani hisup sebagai penuntut yg perlu menuntutu ilmu demi masa depan yg cerah

selamat berjaya k?
usaha tangga kejayaan

yang benar
ikhram

p/s - terima kasih dgn sokongan dan ucapan mr zwan sabri..
sgt2 menghargainya..

noa berkata...

aku takleh nk cite kat sini, karang sampai esok tak habis lalalallaa

ZWAN SABRI berkata...

Ikhram : Yeah! Encik Syrupmasin memang nakal sekali.. ;) owh.. samala ngan kami.. kami pown just pengenalan pasai subjek ja.. ;)


Nora : Alaaaaaaaa, huhu..

Unknown berkata...

ko amek law ek? ok la dok kat uitm kedah coz dekat lagi ngan bandar.

i was once dok kat uum. utan je..

nak g tengok wayang kena g jitra yang 30 minutes away tu.. huhuhuhu..

ZWAN SABRI berkata...

Shah : erm, I'm a public admin student.. So kena study pasai politic,management ngan law.. huhu
aiseyh, yeke? seb bek UiTM Dekat dengan Sg Petani.. hehe..

Blog Eazy Izzuddin berkata...

selamat bermula kelas...
hehe
xpa...
yg penting semangat tu nak ke kelas....
;)

;~JUst FaLieNA ;~ berkata...

glad to see u la zwan..hehe

Tanpa Nama berkata...

nape oku? eh jap. tetinggal tang mana2 ka~

FazMelati berkata...

good luck in your study zwan! =)

ZWAN SABRI berkata...

EazyIzzuddin : Tula.. harap2 semangat nak pegi kelas ni bekekalan sampai abes sem laa.. ;)


MissMiserable : Glad to see u Falina..


Macy : OKU kerana saya sekarang Si Capit.. huhu


Melati : Thanks naa.. ;)

Anati Soki berkata...

anati soki tgh tersiksa bila class dah strt nih.. T____T

muhammad iqbal hakimi bin tahir berkata...

weh..selamat kembali ke sekolah..semoga ang kuat smgt naa =)

efa berkata...

selamat kembali ke kelas...erk windu plak nk gi kelas..cmn0 dh kerja..aduss