Pages

Jumaat, 24 Februari 2012

Ada Apa Dengan Jumaat




Hai guys.. Selamat hari jumaat.. Sebagai mana yang kita ketahui, hari jumaat merupakan hari yang cukup mulia untuk umat Islam.. Sempena hari ini hari jumaat, jom kita usha sikit kelebihan-kelebihan hari jumaat ni..



1. Ia mempunyai kemuliaan yang agung di sisi Allah..

2. Penghulu segala hari..

3. Penduduk syurga diberi keizinan untuk menziarahi Allah..

4. Berlakunya kiamat..

5. Nabi Adam diciptakan serta disingkirkan dai Syurga..

6. Hari Jumaat terdapat saat ijabah iaitu saat diperkenankan doa secara mutlak, sedangkan pada hari2 yang lainnya, saat ijabah ini disamarkan..

7. Allah membebaskan 600,000 orang daripada seksaan apai neraka..

8. Sesiapa yang mati pada hari jumaat atau pada malamnya, terselamatlah dia untuk seksaan kubur ..

9. Allah akan menyembuhkannya daripada penyakit dan memberikannya keselamatan jika memotong kuku pada hari jumaat..





Psssssttttttt : Tengah menghitung hari.. Seminggu je lagi.. Rumah kata pergi, UiTM kata mari.. HUHU.. :’(



25 ulasan:

efa berkata...

good :) renungan yang baik dihari jumaat..

yey UITM dah memanggil2...

Razman Kamarudin berkata...

yg penting, jom solat jumaat!

Princess Nusy berkata...

xlame lg dah tu bercuti...hehe..jgn ponteng solat jumaat ye..^^

Cik tikah berkata...

hari jumaat :)

C.M.A @ CikMoonAdnan berkata...

ngeee~ dah nak abis cuti sem yer dik.. hehe

Anum berkata...

renungan buat semua :)

Aida Omar berkata...

sebab tu hari Jumaat digelar penghulu segala hari dan hari paling baik dari hari2 yang lain :)

Miss Butterfly berkata...

sebulan je lagi. uitm kate pergi, rumah kate mari.. :)

amy syahiera berkata...

nice info .
uitm memanggil diri tuan empunya belog .
ahha ,~

eszyamin berkata...

malas la nk naik sem..tak puas lg cuti..erkk

Khairiz berkata...

yup, betul la tu, hari jumaat memang banyak kelebihannya....so perbanyakkan amalan

GBM berkata...

Nice Info zwan.. Eyh2.. GBM pun warga UITM. UITM puncak alam. Macam tak rela je nak balik u ni. hehe

aimaniman berkata...

suspen je tinggal seminggu rumah kata pergi... rupa2nya u kata mari,.. napa x suka, kan dapat jumpa semula dengan kawan2, terutama yg cantik molek tuu..

NAL berkata...

TERBAIK..sebab tu amat disarankan kalau nk buat apa2 better jumaat, cth : akad nikah...

zizidiazora berkata...

semuanya patut dimulakan dengan penghulu hari iaitu hari jumaat.

info yg bagus untuk dikongsi bersama.

Hans berkata...

hari Jumaat hari terbaik dari segala enam hari lain
:-)

Syahir Ramli berkata...

hari jumaat jge ari yg special utk lelaki solat jumaat..hehe

psst:kurang smgt nk blk kedah weyh..hahaha

ADfeez berkata...

alhamdulillah :D

Ruby Mahabbah Fillah berkata...

InsyaAllah..moga kita peroleh manfaat ary jumaat wlu x semuakn :)

ieda berkata...

renungan bersama

kalau ada lagi yg masih x nak semayang jumaat tuu x tahulah akak .. moga2 mereka sedar .. insyaallahhhh ;)

ps ; dikk doa banyak2 .. insyaallah ada rejeki dpt samsung tuu .. ekekek ;)

Aien Not Alien berkata...

Jumaat penghulu segala hari...


UiTM Dihatiku....


rumah dimindaku, asyik teringat je nanti dah balik sana...heee

Ratu Lissa berkata...

hari jumaat penghulu segala hari ^^

c'axoera ヅ berkata...

nice sharing :)

Happy weekens babe! :)


http://ch000tz.blogspot.com/2012/02/little-girl-sings-like-pro.html

Gary Asip berkata...

banyak hikmah hari jumaat ni... sama2 la kita menambah amalan pada hari yang mulia tersebut.. :)

AzwanRamli berkata...

Erm...thanks sharing...