Pages

Rabu, 7 September 2011

Syiling 50 Sen Tahun 2006

Semalam adala seorang artis yang bernama Rizu.. Ala yang masuk One In A Million sama batch dengan Tomok.. Ala, yang sekarang ni dia ahli group Forteen yang tengah popular lagu Berdua Bersatu tu.. Kenal? Okay, semalam Rizu adala post status kat Facebook yang dia tengah mencari duit syiling 50 sen yang tahun 2006 punya. Aku pun dengan bangganya bagitau la kat dia yang aku ada 1000 keping duit syiling 50 sen dalam simpanan aku. Rizu pun suruhla aku cari duit syiling 50 sen tahun 2006 dan dia janji dia nak beli satu keping duit syiling tu dengan harga RM50 kat aku.



Aku pun apa lagi, terus ambik tabung aku and punggah 1000 keping duit syiling 50 sen aku tu sebab nak cari duit syiling 50 sen yang tahun 2006 punya. Tapi sayang, langsung aku tak jumpa duit syiling 50 sen tahun 2006 tuu. Aku ada jugakla dapat informasi yang Bank Negara tak keluarkan duit syiling 50 sen pada tahun 2006. Sebab apa? Itu aku tak pasti la pulak. Okay disebabkan kemisterian duit syiling 50 sen tahun 2006 ni, dengan ini sesiapa yang ada duit syiling 50 sen pada tahun 2006, jual kat aku boleh? Aku nak beli dengan harga rm60 untuk sekeping duit syiling 50 sen tu.. Rizu nak beli dengan harga RM50, aku pulak nak beli dengan harga RM60.. Rizu kalau baca blog aku ni, mesti dia naikkan harga lagi, HAHA..



Sesi memunggah duit syiling 50 sen dalam tabung.. ;)



57 ulasan:

Afikah Aziz berkata...

nnt nk try cari hehe

Zana Adieyza berkata...

akak dah 2 bulan cari duit syiling tu dik oiiii.. sampai sekarang x jumpa2.. ramai gak yg kata Bank Negara mmg x keluarkan duit tu, tapi kalau x keluarkan, nape org sibuk2 cari kan?? misteri!!!!!

miss Fyqa berkata...

nak cari jap. ehehe. ada tak agak2 dlm simpanan fyqa.. :)

nazirah berkata...

mak aih bestnye nak carik la cpt2 hehehe

Anum berkata...

menurut bank negara, memang x kuarkan duit tahun 2006 sebab gawat

DanieL AdiE berkata...

Rasenye, mmg xde syiling 50sen tahun 2006...

Unknown berkata...

aiyo..mana nk cari nie ?

Admin berkata...

wah ingat bro punya tabung kat umah dah cukup besar letak syiling 50 posen...zwan punya lagi besar huhu

'Ainun Qalbi berkata...

alahai.. baru jer tukarkan duit syiling 50 sen tu.... tp ada agy.. nanti nk try2 check erk.. mana tau kot2 terselit mana2.. kan7

Rtp Farra Arisha berkata...

where can i find these huh?? -,- maybe susah dah nak jumpa kot..

K berkata...

tahun 2006?? alamak!

dah terguna semalam, dem =,="

NadiRah berkata...

lah....dh bg kat budak2 buat beli pop pop.... -..-

Unknown berkata...

betoi ke nk beli dgn harga rm60? sara pon ad simpan syiling 50.. ummm kena cari la dulu..

Unknown berkata...

alamak, nak kena balik punggah tabung la nie...hope adala...kalau takde, aku photoshop duit tu jadi 2006...haha

Selamat hari raya bro
:)

::FAIZ:: berkata...

wah blh kaya klu mcm ni

acan ketot berkata...

perghh..
adew jgak simpan ney..
nak try korek lah...

Fathiah Hamim berkata...

nape nak carii???

Ym.Bundle berkata...

kalau hang ckp bank tak keluarkan syiling 50sen tahun 2006 sampai bila2 cari pon tak jumpe..hehe

amier_fekhry berkata...

duit 50 sen xde.. 20 sen ada lah... x nak ke?

Aimifiqa berkata...

waaaa. byk nye duit syiling. tak tahu plak psal 2006 ini. kene myelongkar misteri ini

Tanpa Nama berkata...

perghhh!! byk duit!

Akunyer berkata...

erk tak da la syiling 5 kupang tu... sekupang bleh? haha

FR berkata...

adik aku pn kumpul duit syiling 50sen. jap nak g cek! heeee

nine berkata...

pergghhh banyak giloooo

kurus berkata...

dah lama sebenarnya akak x kumpul duit2 syiling nie .. masa belajar dulu rajin jugak :)

ayuni berkata...

nnt ayu cari.. byk gak duit syiling 50 sen. :)

whitecappuccino berkata...

wah! banyak zwan kumpul duit syiling ya..dah takder nape suruh cari ek? nanti nak tgok mana tau ada yg tersesat :)

hyz berkata...

lima sen tahun 2006 tanak ke?

Gimi berkata...

kenapa xde 50 sen tahun tu?

zati embong berkata...

ha,jat duit 50sen xde.haha

Anif Abdullah| AA berkata...

apa yang misteri sangat tuu.. nanti aku cuba cari..hehe

Kei Hiroki berkata...

okay lepas baca ni br tau duit tu xwujud~~haha..btul ke psl gawat?/

anakpakcikali berkata...

macam ayah n akak saye.suke kumpul duit syiling.hehe

zizidiazora berkata...

kalu dah tau yang bank negara tak keluarkan syiling 50 sen pada tahun 2006 yang hangpa sibuk dok cari tu pasai pa. pelik.. mencari benda yang takdak...

Zwan pun satu, pandai provok suruh semua orang jadi pening kepala.. hahaha...

budakbandunglaici berkata...

boleh jumpa ke?
kan bank negara tak keluar duit tahun 2006.. nk buat apa cari..
kalu ada.. mesti ciplak..

Dhiya Fariza berkata...

Confirm bank negara tak keluarkan ke zwan? Nanti dhiya cari2 tak jumpa :D

EzayHadry berkata...

same ngan uncle ezay suh cari duit ni..pelik je kan? mule2 konpem dapat cari last2 takde

Unknown berkata...

fuwahhh.banyak gilaa! saya punya tak banyak macam ni lagi. good luck la mencarik yg 2006 punya.hehe

NURAMOY AKA AMOI berkata...

zwan nora pun tengah cari 50sen tahun 2006..tapi x ad..asenye mcm mmg x ad duid syiling 50sen 2006 kowt =)

Nilam suhana berkata...

huhuhu... bila x ada benda tuh.. memang tawaran untuk membeli mahalkan??? ruginya tahun 2006 tu suka gayut kat public fon... huhu maknanya x derla koleksi duit syiling saya..:)

- LIANA ASIF - berkata...

wah... besarnye tbung, kalah yna... nak try cari la, mn tau ade t'selit. hehe

PemilikCahaya berkata...

tu sbb org berani beli 5posen tu dgn hrga 50..okay fine..aku beli dgn hrga 100 boleh..

iKhRam berkata...

ye ker? misteri.. misteri..

jgn biarkan diri anda diselubungi misteri.. hehehe

Famie BSN berkata...

Hei... You all aku dah operator aku, die ckp bsn x guar taun 06 pye...so jgn mimpi nk jump... Kali ade pon confirm titian...,

Famie BSN berkata...

Hei... You all aku dah tye operator aku, die ckp bsn x kuar taun 06 pye...so jgn mimpi nk jump... Kali ade pon confirm ciplak...

Famie bsn berkata...

Stop je la...
X gnu cri bend x ade...

Tanpa Nama berkata...

memang takde larh ... dah cari lame dah .. xdo pong

putri berkata...

Klu bro nak beli rm60 utk syiling 50 sen tahun 2006, aku pula nak beli rm500...sesiapa yang ada, email aku kat nuss2010@hotmail.com atau call/sms 019-7745331....tq

redzuan ridz berkata...

saper2 ada duit syling 50 sen 1975 , 1976 boleh contact sy ==> 0122377399 ..
sy akan beli dgn harga RM100 .. just sms dimana lokasi anda .. dan emailkan gmbar tersebut ==> redzniey@yahoo.com ..

Nick berkata...

namager aku nak beli dengan harga RM200.. Hang mampu naikkan lagi?

Nur Firdaus berkata...

Ada abang mmbr aq nak bli ngan harga Rm 1000,,pergh puas aq cari x jumpe2,,

jay berkata...

As salam tuan puan..

tumpang lalu tuan tanah...
aik, takkan offer rm50-60, 1k, 2k...
offer la rm3-4 juta, baru sedap bunyiknya... ahahaha..
sebab apa... sebab mmg BNM tak produce syiling 50sen tahun 2006 tu. bukan 2006 je, ada tahun2 lain gak..

ada syiling 50sen tahun 1995 tak?
collection tak lengkap lagi. saya beli sekeping rm7.
erkk.. dun worry, tahun 1995 mmg bank ada keluarkan.. hehehe..
kalo ada nk jual email kat (proxy.seven@gmail.com)

Tanpa Nama berkata...

mencari 20sen 2003 n 1998..sy beli rm100 satu.ad pm sy emel: reelie_madrid@yahoo.co.uk

WanMc berkata...

Salam "Tanpa Nama" ..20sen 2003 BNM tak kluar kan..1998 ada lah..nak berapa pcs?

Tanpa Nama berkata...

Kalau ada pun tahun 2006 ianya palsu.. . . BNM x ad keluarkan.

Tanpa Nama berkata...

Sy ade jual duit 50sen tahun 1995 kalau bmint sila kol atau whatsap k..0127195348..tq

lan berkata...

sy ada duit siling 50 sen 2006 kalu berminat sila col atau whatap k.. 0164147979..tq