Pages

Khamis, 8 September 2011

Syabas Malaysia!

Aku pun tak berapa nak pasti apa motif aku upload gambaq ni kat entry ni, HAHA.



Sempena bulan kemerdekaan sekarang ni, aku pasti ramai yang bangga jadi rakyat Malaysia. Siapa yang tak bangga jadi rakyat Malaysia sila angkat tangan. Siapa yang tak bangga tu, memang tak reti nak bersykurlah. Memang patut kalau orang yang tak reti bersyukur ni diletakkan kat Somalia ke, Iraq ke, Palestin ke, atau mana2 negara jelah. Biar depa tahu sikit betapa beruntungnya jadi rakyat Malaysia. Ni asyik komplen je keja. Suka dengan satu statement yang dilontarkan oleh seorang pakcik tua yang merempat di tepi jalan. Dia kata “Jangan persoalkan apa yang negara telah berbakti kepada kamu, tapi persoalkanlah apa yang telah kamu berbakti kepada negara”. Fikir2kanlah.



Apa yang membuatkan aku bertambah rasa bangga jadi rakyat Malaysia apabila tonton buletin utama tv3 semalam, yang mana Malaysia disenaraikan sebagai Negara ke-21 paling kompetetif di dunia.. ke-6 paling kompetetif di Asia Pasifik dan ke-2 paling kompetetif di Asia Tenggara.


Bertambah bangga lagi apabila terbaca akhbar Kosmo semalam, yang mana ibu negara Malaysia iaitu Kuala Lumpur tersenarai sebagai kawasan yang ke-8 paling digemari pelancong untuk dilawati di Asia Pasifik pada tahun ini. Sekali gus pengiktirafan ini berjaya mengalahkan Singapura dan Hongkong yang mana masing2 di tangga ke-9 dan 10.


Selain itu, Malaysia juga tersenarai sebagai negara ke-19 paling selamat di dunia, serta ke-4 paling selamat di Asia Pasifik. Akhir kata, Syabas kepada Kerajaan Malaysia khususnya dan seluruh warga Malaysia amnya. ;)



56 ulasan:

EzayHadry berkata...

syabas!! tapi jangan lupa tengok ranking yang negatif gak.bukan pe cume nak kite selidik balik..
apa pn kita perlu usaha lagi
ranking tak penting tapi manusia akan tengok pada ranking untuk rujukan kan? hehe nice entry

Fezul Fadhley berkata...

alhamdulillah... :)

Hussaini Ghazali berkata...

hmm harp ngara boleh lebih maju kelak, samada dr sgi rohaniah maupun fizikalnya .. btw, hensem berbaju melayu =P

Syahir Ramli berkata...

x sgop nk duk somalia sne...x nk hdop kebuloq....x rela!

Dhiya Fariza berkata...

Nak balik malaysia :( amboi gambaq :D

Dhiya Fariza berkata...

Nak balik malaysia :( amboi gambaq :D

dya berkata...

aku bangga jadi warga malaysia..hehe

zizidiazora berkata...

Yeah...tahniah2.
suka statement "asyik komplen je keja".. orang macam ni memang tak pernah bersyukurkan?

[k]o{q}i[n] berkata...

bosan la duk mlaysia...panas... #okbai

HAZWAN17 berkata...

malaysia boleh..haha

Wanita2u berkata...

Jom join giveaway dari Wanita2u pula. :)
Hadiah mmg sangat menarik. Berbaloi-baloi join. Hehehe.

http://portalwanita2u.blogspot.com/2011/09/wanita2u-2nd-giveaway.html

amna berkata...

tahniah Malaysia!
tunggaktkan mutu dan keunggulan ^^

MissViVio berkata...

wah untung kn ngara kita..tp tmbul persoalan, stiap kali bkak brita ja, ttiap ari ada kes bnuh, smbah asid, n bla2..fuh~ kdg2 asa mcm da x slamat da..:(

NadiRah berkata...

i lep malaysia... <3

khairul berkata...

Zwan..jgn lupa Malaysia juga leading dlm "taik pit"..xciden...dsb nya ha3

Phat berkata...

Malaysia Tanah Tumpah Darahku..bangga sebagai salah seorang manusia yang bertuah kerana dilahirkan dan dibesarkan dalam Malaysia....syabas Malaysia..dan sama2 la kita jaga kesejahteraan ini hingga akhir hayat kita semua....

ZaNa aDieyZa berkata...

bangga menjadi warga Malaysia.. bangga jugak menjadi anak kepada bapa yg lahir pada hari merdeka.. hihihi..

sebagai rakyat malaysia, kita kena lebih bersatu padu.. sebab tanpa perpaduan, bila2 masa jer Malaysia boleh jadi huru hara..

Diana @ bilakukatacinta berkata...

tahniah kepada kita rakyat malaysia yg berdedikiasi menjadikan negara kita aman

Rtp Farra Arisha berkata...

and i'm so proud to be malaysian!!
iyalah, in my first sight, malaysia sampai skrg hidup dalam keadaan aman dan tenteram..even sometimes has some big matters, tapi kerajaan malaysia tetap punya jalan penyelesaiannya and it can be solved asap!! :))
syabas malaysiiiiiia ku tercinta!

Luqeem™ berkata...

wlupun dah kompetitif, gjala sosial mkin bnyk..

✿cik tempe✿ berkata...

bersyukur sangat2 duduk kat malaysia.makan cukup lagi..jauh berbeza dari somalia..harap-harap malaysia tak jadi macam negara bergolak macam negara lain..

@ Syima Raaif @ berkata...

saya syang malaysia =) selamat hari raya cantik baju raya :P

AIEN NOT ALIEN berkata...

saya bangga jadi rakyat MALAYSIA..

biar ditimpa hujan batu, MALAYSIA tetap dihatiku...

Cantik baju raya..hehe.. Selamat Hari Raya....

Izzaty Ishak berkata...

Malaysia di hatiku. Waah dah macam lagu uitm :D

Err kacaknya gambar raya zwan. Hehehe ;)

::FAIZ FARISH:: berkata...

baju kau lawa la

ieda berkata...

ahhahah lawa baju tuu .. tu motip nyeee ekeke :)

zati embong berkata...

moga aman smpai bila2..

iekasub berkata...

wahhh.tersangat la bangga menjadi rakyat Malaysia. thumbs up!

cik idora berkata...

waa.. ensem nye dye.. =P

Azmie berkata...

hanya kita yg boleh pertahan kan negara kita sendiri... =)

syrupmasin berkata...

karangan spm yg layak dpt A1 mungkin :P

asyfiqaz berkata...

whoah! proud to be malaysian lah :D

wawa zulkafli berkata...

sayer bangga jadi anak malaysia!!! hehehe...syabas jugak, arap akan jadi lebih maju lagi pasnie...go malaysia go!! haha

Aimifiqa berkata...

waaa. pround to be Malaysian. :D

PeRmAtA bIrU berkata...

bangganya saya menjadi anak malaysia...

nuna eiya berkata...

wahh,,bestnye..hehe..bangge jadik anak Malaysia..hihi XD

~~Ticer Wann~~ berkata...

memang Malaysia hebat.. tapi sekarang ni tengok negara sendiri cam tak selamat je.. sampai takut nak keluar rumah.. :( bukan kompelin tau... relaiti kalau kita tengok kat berita... huhu

Joe_Hans berkata...

i'm Malaysian boy... kekekeke

Liyana Zahim berkata...

Salam kemerdekaan zwan.. Waaa encem pic... Hehehe~ Bsyukur dgn kemerdekaan ini.. Tp harus igt hati kt perlu juge merdeka.. Tu yg paling2 pntg.. :)

nub berkata...

tahniah malaysia ada model bertarag antarabangsa...

zwan sabri.


hahrar

Edy Fee berkata...

byk jugak kita tersenarai dlm rank dunia ye.tatau lak
hehehe display satu badan terus baju raye..sempoi

Cik tikah berkata...

syabas! syabas! hehe...

Nur Ayuni berkata...

pasti bangga menjadi rakyat malaysia.. tapi perkara yang buruk harus dibanteras dgn awal. elak menjadi ranking teratas untuk perkara -ve kan. so, sama2 usaha harumkan nama malaysia! yeah! :)

hyz berkata...

wajib berbangga jd anak malaysia

- LIANA ASIF - berkata...

bangga bila ianya positif,
sedih bila ianya negatif...

~SaL IjOu~ berkata...

bangga & bersyukur yg amat!~ ^^

Rizal Murad berkata...

Wow...=)

nulhazwany abdul malik berkata...

ouh hensem nya abg kat atas tu. haha..
anak malaysia la plak kan. hahah ^^

Anif Abdullah| AA berkata...

tahniah Malaysia.. nak tunjuk baju baru letttuwww.. hahaha

Afikah Aziz berkata...

wah bangganya jd anak malaysia hehe

Eazy Izzuddin berkata...

syabas malaysia..
bangga2
xD

Ezzad Edzral berkata...

tibe2 rase nak berdiri nyanyi lagu SAYA ANAK MALAYSIA dngan megahnye.. huhu

Saiazuan berkata...

aku anak malaysia!!!

z a z a berkata...

aww bless msia. sye slalu dgr khabar msia dr mulut parent saye, tp mgm serious rase tkut nak blik msia esp dgn ragut,pembuangan bayi, harga makanan, minyak. duit. keselamatan n mcm2 lah. huu

FarHANa aZwA berkata...

posing..jgn xposing zwan hik hik

Edy Fee berkata...

lame tak update...singgah melawat