Pages

Sabtu, 24 September 2011

Book Fair dalam Kapal Mewah

Bertarikh 23/9/2011, aku adala pergi book fair kat dalam Kapal Mewah Logos Hope yang parking tepi Kapal Star Cruise Libra dekat pelabuhan Swettenhem Pier, Penang, sebab kawan aku iaitu Nasrul yang bersemangat sangat dok ajak aku pi sana. Aku pun ikut je la.. Bila lagi la kan nak masuk dalam kapal mewah tu, HAHA.. Masa sampai kat pelabuhan Swettenhem tu, kena daftar tulis nama and nombor kad pengenalan dulu. Time tu ada seorang polis ni berpesan kat kami yang kalau boleh, jangan belila buku kat dalam book fair tu sebab setiap wang pembelian akan dimasukkan ke dalam tabung dana membantu agama kristian.



Then bila nak masuk dalam kapal tu, kami disambut oleh dua orang perempuan eropah.. Btw, kalau nak masuk dalam kapal Logos Hope tu, kena bayar RM1.. Bila masuk dalam kapal tu, memang terasa macam kat negara asing pulak sebab pekerja2 dalam kapal tu terdiri daripada pelbagai bangsa daripada seluruh dunia.. Tapi majoritinya bangsa eropahla.. Yang bestnye, depa suma layan kita dengan mesra and peramah.. Jenuh tergeliat jugakla lidah aku nak speaking dengan depa semua, HAHA..



Mula2 tu, aku ingat nak belek2 jer buku2 dalam kapal mewah tu sebab aku rasa mesti aku tak mampu punya nak beli buku2 tu semua sebab aku bajet dalam kapal tu semua buku2 yang dijual mahal tapi aku betoi2 tersilap sebab harga buku2 yang depa juai, memang betul2 murah gila. Rugi woo kalau tak beli.. So, apa lagi, alang2 kapal tu singgah kat Penang, aku pun belila buku2 yang aku bekenan walaupun setiap buku yang dibeli akan disumbangkan RM1 ke dalam tabung dana agama kristian. Nak buat camna, dah murah kan? Terpaksalaaa, HEHE..




Ni aku kat depan kapal mewah Logos Hope.. ;)



bergambaq dengan kapal mewah Logos Hope lagi, HEHE..



Time ni kat dalam kapal mewah Logos Hope..




Buku ni kat pasaran dijual dengan harga RM120 tapi kat dalam kapal ni, aku beli dengan harga RM48 jer.. ;)




Novel ni pulak kalau kat pasaran dijual dengan harga RM39 tapi kawan aku beli dengan harga RM8 jer..




Novel ni pun kat pasaran dijual dengan harga RM39 tapi aku beli dengan harga RM4 jer..




Kamus ni pulak aku dapat percuma sebab belian aku melebihi RM50.. So, dapatla kamus percuma.. ;)



49 ulasan:

ayuni berkata...

betulkan niat nak dpt ilmu kan. huh!
jeles gila ah.. murah betul. kenapa la penang tu jauh sangat.hihi :)

fadz berkata...

hi zwan.. kak fadz pun baru je pi hari rabu sudah.. mmg banyak buku yg best2.. plak tu dijual ngan harga murah.. soal hasil jualan disumbangkan ke pihak kristian.. ermm i juz want to comment that.. apa yg kita beli adalah ilmu.. kita bayar untuk ilmu dan bukannya kita beli bible...

Ked berkata...

giler kentang murah nak mati!
ble lah aku dapat masuk kapal ek? :((

nuruhuda_329 berkata...

alaaa zwan nak naik jugak..tapi nak naik star cruise tu hik3

Nilam suhana berkata...

wah best la zwan berpeluang beli buku murah dalam kapal mewah... hurm... sekarang barang2 yang kita beli belum tahu apakah yang dibuat dengan keuntungannya...kan???murah betul2 la... hurm..

Asmi Asmidar berkata...

kental murah !

Ryan Ervan berkata...

OMG!! all that book dengan harga yg sungguh murah! aman nak pi jugak.. dah la dapat masuk kapal mewah!!

pudenz berkata...

pergh...best gilak..

zizidiazora berkata...

Perghhh...kalu dh murah sapa yg tak nak beli kan? memang betul apa yang kita beli tu adalah ilmu dan yang penting adalah niat kita.

Anif Abdullah| AA berkata...

hoi murah gilerr.. best ler dapat jenjalan kat kapal mewah :)

Tanpa Nama berkata...

murah gila2!
wah..
seronok!

bjay69 berkata...

pada sy ler kalau dah tahu hasil jualan tu akan disumbamgkan ke pihak kristian, tak usahlah beli w/pun buku2 tersebut murah. setakat dictionary kat mana2 book store pon ade yg lagi murah...(hanya sekadar pendapat sy. kalau salah harap maafkan)

Unknown berkata...

x pernah masuk area tu lagi Zwan...dok lepak kt pdg kota ja

adwafarahin berkata...

untungla dpt nek kapal mewah hihi

x berkesempatan jugak nk p lg :)

Poco Endrigon berkata...

hurm...sorry yer,,maaf klau aku mencelah..klau setakat just nk beli buku tu tk pe bab kyte nk gunakan ilmu dan bukannya semata mata nk menderma kepada kristian...terus terang aku ckp lh..aku kristian..tk de ape2 lh klau stkt myumbang kepda kristian bab stu saat gk nnti kita smua sma..sebab kita dri keturunan adam dan hawa yg sma..jd..sbg mnusia tk slh klau kita sling mmbntu wlaupun tk sma agama..hehe...maaf klau terslh bicra..

Admin berkata...

wah best nya zwan dpt beli buku dengan harga yg mmg murah gile la....

iKhRam berkata...

hahaha
kalau tak pergi rugi nie..
tp kalau la mr zwan ni ajak am skali kan best..

bukan tau pun benda2 cam nie.. hahaha

apapun
membaca jambatan ilmu.

Unknown berkata...

karnival buku dlm kapal? stylo tul :D

A. berkata...

untunglaa~ dapat jenjalan pastu dapat beli harga murah, jeles :D

teratai berkata...

ohh x pernah lagi gi book fair dlm kapal,pasti menyeronokkan!n murah pulak tu buku2 yg dijual,ada hadiah kamus laagi.....:)

Aimifiqa berkata...

pergh. gempak si. hii

Tanpa Nama berkata...

serius best! and i'm the book lover..

zwan..nak ikut jugak! :) rugi dah lepas..serius murah.kalau aku abis ratus2 pun takpa dalam tu :)

IMANSHAH berkata...

wah lama tak pg penang!! rindu

kakyongnida berkata...

murahnyaaaa

::FAIZ:: berkata...

very the big kapal la

Rtp Farra Arisha berkata...

i love to read book, and that's why i love to go book fair..pasti harganya jauh lebih murah ;) hehe.
i bet the books bought by u interesting untuk dibaca :)

OC berkata...

jeles much!! wa wa waaa,,nak buku murah jugakk,, hhihihi,, best kot naik kapal,,

Gary Asip berkata...

perrgghhh!! dah murah sangat dah tuh kalau dapat sampai RM8!!

Akunyer berkata...

wahh bestnya... jeles berganda2

aziekz berkata...

waa,,knape dia wat kt penag je...dia tak mai kemaman ke,,
bestnye murah2,,, :)

Tanpa Nama berkata...

huu~ giler murh cmne un kalo la sy mmpus x kn beli punye..hu2

Liyana Zahim berkata...

Murah giler zwan!!! Buat dlm kapal lak tu! Waaa.. Jakun jap..

nick dot anis berkata...

murahnye

DanieL AdiE berkata...

Gile r... book fair kat kapal mewah.. gempak n buku2 memang murah!

wahida berkata...

wow!! pengalaman yg best ni...jeles betul...

salam kenal..terus follow sini..

FarHANa aZwA berkata...

jelessssss laaahhh...tringat plak mse kecik dulu2....farhana penah gak masuk kpl mcm ni... umo 4 taon...lama dah...farhana bli bku snow white..mse tu kecik lagi ...katun katun katun je dlm otak..hehe....

FR berkata...

wahh apesal la harga murah sangat ? syioknye . lehh beli satu kapal gituu

Unknown berkata...

untung laaa..btw dh lama x jenguk blog hang..aku pn dh lama x update..hehe

Blog Eazy Izzuddin berkata...

murah !
hik2


Jom Join MyContest =) : Contest Annouced! Mak Aih! Contest Blog Eazy Izzuddin ?!

zati embong berkata...

zwan,novel melayu xde ke?hihi.gurau je!

bgusnya buat cm2,bkn ada pluang nk naik kapal mewah cm2.

Lea Isnawi berkata...

wah gila best! bershopping atas kapal

Cik Tetra berkata...

wah gile best..bookfair dlm kapal?? menarik!

Unknown berkata...

style lah!!

Ninie berkata...

Wah!!!!! Cool la!!! Nak gi jugak! Kapal kot...best ni. Zwan...ni doodle utk Zwan. Sorry lama sgt. Ninie x perasan Zwan ada request...sorry tau!! hehe...check it out!

http://thebeautyofsplendid.blogspot.com/2011/09/doodles-for-hana-and-zwan.html

Dhiya Fariza berkata...

BESTNYA DIERRHHHHH!

Zana Adieyza berkata...

minat membaca yer adik akk ni.. bagus.. kalau niat beli buku tu untuk dapatkan ilmu, insyaAllah dapat manfaat yg baik..

As Yusra berkata...

Wahhhh~ murah giler.! =='

Luqman Zakaria berkata...

ouh! zwan!! kau memang sengaja kan! nak kasi aku jeles kan!!!

Rizal Murad berkata...

Murah2x...Bestnye..Bagus Zwan ni suka baca buku.. =)