Pages

Jumaat, 28 September 2012

Islam Bukan Pengganas!




I’m Muslim, but I’m not terrorist! Salah satu ungkapan yang diungkapkan di dalam filem lakonan Datuk Shah Rukh Khan iaitu My Name Is Khan. Filem ni harus dipuji kerana inisiatif produser serta penerbit filem tersebut yang cuba menepis tohmahan dunia terhadap penganut Islam sebagai pengganas. Baru2 ni dunia Islam digemparkan lagi dengan sebuah filem murahan iaitu Innocence of Muslim yang cuba mengaitkan Islam dengan keganasan. 



Kenapa orang Islam selalu dicop sebagai pengganas? Walhal sudah terang lagi bersuluh bahawa orang Islamlah yang selalu menjadi mangsa keganasan. Kenapa orang Yahudi yang membunuh orang Islam di Palestin tidak dicop sebagai pengganas? Kenapa orang Buddha yang membunuh orang Islam di Selatan Thailand dan Myanmar tak dicop sebagai pengganas? Kenapa orang Kristian yang membunuh orang Islam di Mindanao Filipina tidak dicop sebagai pengganas? Kenapa orang Hindu yang pernah membakar hidup2 orang Islam di India tidak dicop sebagai pengganas?



Populasi umat islam di dunia ketika ini lebih kurang 1.7 billion orang.. Kalau benarlah setiap orang Islam itu adalah pengganas, jadi tidak mustahil dengan jumlah penganut yang seramai 1.7 billion orang ni mampu untuk menghapuskan penganut2 agama Hindu, Kristian, Buddha, Yahudi, Bahai, Shinto, dan sebagainya dengan mudah sekali. Tapi persoalannya, kenapa perkara ini tak pernah berlaku? Jawapannya sungguh mudah kerana Orang Islam BUKAN PENGGANAS dan ISLAM tak pernah mengajar umatnya untuk menjadi pengganas. As simple as ABC right?


Aku Muslim dan aku bukan pengganas dan aku bangga dengan agama yang aku anuti. Islam forever.. Allahuakbar! 





Pssssttttttttt : Terima kasih kepada Perdana Menteri, Dato Seri Najib Tun Razak dan Kerajaan Malaysia di atas bajet 2013 yang mesra rakyat..  :)

10 ulasan:

Unknown berkata...

mereka xkan berpuas hati selagi kita tidak tunduk pada kehendak mereka... itulah menurut kalam Allah... as muslim, kita tunjukkan nilai2 yg baik. tp bertanya kembali pada diri.. adakah kita cukup baik... renunginya bersama2...

Mia Liana berkata...

i luv islam..... ;)

Aien Not Alien berkata...

ada yg provok...masakan pokok bergoyang kalau takde angin.


hai zwan...lama tak ke sini :D

Geng Borak berkata...

Membangun bersama ISLAM...

fatema berkata...

hidup dan matiku hanya utk Allah,islam agamaku,hatiku ,jiwaku.

Lea Isnawi berkata...

citer my name is khan tu memang best kan!

new hope berkata...

salam,

bangkit dri kemiskinan sains dan tekno bru kne respect ^^

KLIK lagi mahasiswa tak dapat kerja

Unknown berkata...

kappiaq ni mmg nk cari pasal dgn umat Islam ..celaka sunggoh

vendoline berkata...

ni semua agneda barat

Tanpa Nama berkata...

menurut pandangan org bukan islam iaitu org yg cetek akal!, org islam ni ade dua2 iaitu pengganas & juga mangsa keganasan.. dh tu org2 die tu ingt baik je semua? kompem masuk syurga?? diorg takut nnt islam bakal memimpin dunia ni sebab tu la klau boleh islam ni nk dihapuskan! try la klau boleh ..huh!