Pages

Khamis, 18 November 2010

Kehebatan Warna Baju


Aiseyh, bila lepas raya jer, mulala badan2 ni rasa x sehat. Saket itulah. Saket inilah. Semuanya berpunca daripada gejala x ingat dunia time melantak atau kedarah menu2 hidangan raya ni. Yela, semua makanan yang dihidangkan plak memang mampu menggoncangkan iman. Ketupat palas, Rendang Daging, Lemang, Serunding ayam, Nasi Tomato, Ayam Masak Merah, Satay, Nasi Himpit, Dodol, Sup Daging, bla bla bla. Kalaw nak list satu persatu, sampai esok pown x habis kowt. Okay dalam dok saket2 ni, actually warna baju yang kita pakai mampu menyembuh atau mengurangkan rasa saket2 yang kita dok rasa. Jom kita usha one by one warna baju bersama kehebatannya.. ;)


Baju Warna MERAH

Warna merah mempunyai hubungan dengan tenaga, kekuatan dan seksualiti seseorang. Maka, ia mampu merawat dan mengatasi anemia, kekurangan tenaga. tekanan darah rendah, penyakit kulit dan infeksi saluran kencing. Jadi, kalaw2 hangpa ada hidap masalah yang disenaraikan tu, silalah jangan segan2 nak pakai baju warna merah ye, walaupun potensi dikejar lembu itu tinggi, Hehe.


Baju Warna JINGGA

Warna jingga pula berhubungan dengan limpa yang mengatur pengaliran darah dan metabolisme. Ia juga mencetuskan kegembiraan dan keceriaan. Jadi, ia mampu membantu merawat depresi, masalah ginjal dan pernafasan seperti asma dan bronkitis. Jom kita beli baju warna jingga banyak2. Baru la nanti tak tension2. Ceria jer slalu, haha.


Baju Warna KUNING

Kuning pula mempengaruhi intelektual dan kemampuan membuat keputusan. Warna ini juga mampu merangsang konsentrasi dan menyembuhkan penyakit artritis dan dapat mengurangi keluhan pesakit yang stres, kejang otot, hipoglikemia, hipertiroid dan juga masalah batu empedu.
Patutla raja2 suka pakai baju warna kuning sebab depa kan pemimpin negara, so kena la pandai bwat keputusan. Dah la tu, banyak plak manfaat dia. Aiseyh, aku tak ada baju kuning, huhu.


Baju Warna HIJAU

Warna hijau plak berhubungan dengan jantung. Warna hijau yang harmoni dikatakan sebagai penyembuh yang luar biasa. Hijau digunakan untuk menyeimbangkan dan menstabilkan tenaga dalam tubuh badan manusia. Owh, patutlah majoriti hospital kerajaan bagi pakai pesakit depa ngan baju warna hijau.


Baju Warna BIRU

Warna ini berhubungan dengan kerongkong dan saluran pernafasan. Warna yang cukup menenangkan ini sangat baek digunakan untuk mengatasi insomnia, gastritis, artritis, asma, migrain dan sakit pada bahagian kerongkong. Nanti kalaw nak karok2, aku nak pakai baju kaler ni la. Baru la tak semput, hehe.


Baju Warna UNGU

Ungu pula berhubungan dengan energi dari fungsi tertinggi fikiran. Warna ini sering digunakan untuk meningkatkan kepercayaan diri dan mengurangi rasa lesu. Ia sering digunakan untuk membantu pesakit mental dan saraf, pesakit migrain dan merangsang nafsu makan. Tapi itu untuk orang2 yang tak lalu or tak ada selera nak makan jer taw. Yang suka makan, anda memang tak digalakkan memakai baju warna ni, hoho.


Baju Warna HITAM

Warna yang cukup dominan ini digunakan bagi membantu orang2 yang terlebih over dalam selera makan dia. Selain daripada memakai baju warna hitam, hangpa jugak boleyh menggunakan alas meja makan yang kaler hitam atau pinggan kaler hitam. Sesuai sangat kepada yang nak diet. Kompem nanti selera makan kurang. :)


Psssttt: Terapi warna ini hanyalah sebagai alternatif sahaja okay. Kalaw still x sembuh2 jugak, jangan malas2 pegi jumpa doktor okay. Kalaw dah jumpa doktor tapi still x sembuh2 jugak, sila jangan malu2 untuk tempah batu nisan okay? KihKihKih.

5 ulasan:

Asmi Asmidar berkata...

yeahh .hitam itu menawan*padahal nak nmpak kurus,.hee:D

ZWAN SABRI berkata...

haha.. yeah! itam itu menawan.. majoriti baju aku warna itam.. patowtla aku keding jer.. nak kena tukar baju ungu plak camni.. hehe...

DanieL AdiE berkata...

patut la sgt2 suke warne hitam...


Latest Entry:
http://danieldeadie.blogspot.com/2010/11/hasil-photoshoot.html

ZWAN SABRI berkata...

Adie, awat suka sangat2 ngan warna itam? nak diet ek? haha..

RIAN berkata...

warna putih ?