Pages

Rabu, 17 November 2010

Jual Tubuh Untuk Belanja Sekolah

Apa nak jadi ngan manusia zaman la ni khususnya masyarakat Malaysia yang memegang status bangsa Melayu yang semestinya berkiblatkan kaabah ni. Baru2 ni aku ada tertonton video kat facebook pasai pasangan melayu yang secara terang terangan dok bercium depan khalayak ramai. Then tertonton plak video bebudak melayu yang suka suki depa jer dok pukul pengemis2 di jalanan. Kalaw nak senaraikan gejala2 x bermoral orang melayu ni, memang x menang tangan. Okay, lani aku nak tontonkan hangpa suma dengan adegan soal siasat antara seorang wartawan ni dengan seorang pelajar perempuan IPT pasai gejala pelajar2 perempuan yang gemar menjual tubuh untuk perbelanjaan study depa di kolej2 swasta mahupun awam.

Jom kita TERJAH!




W : Betol ke you ada kawan2 yang bwat part time jual tubuh ni? Atau you saja nak reka2 crita mau bikin gempak?

P : Laa, bwat apa plak I nak tipu? Kalau I tipu pun, apa yang I dapat? Dah memang betul. Lagipun menda ni dah lama berlaku, cuma orang jer yang tak tau.




W : Macam mana boleh jadi macam tu? Takkan diaorang suma x boleh nak fikir? Lagipun semuanya belajar tinggi2. Pelik jugak tu.


P : Sebab belajar terlalu tinggilah boleh jadi macam tu. Budak yang I nak cerita kat you ni pown sebilik dengan I. Biasalah bila belajar di kolej swasta, serba serbinya nak kena pakai duit. Jadi, bila family kurang mampu, terpaksalah cari duit dengan cara macam tu.



W : Macam mana you boleh taw pasai cerita ni? Cerita la sikit.

P : Ada sekali tu dia tanya I, cukup duit tak? I cakapla yang I ada ngam2 jer. Lagipun I ni bukannya anak orang kaya. Parents kirim duit pun hanya sekadar cukup untuk belanja makan jer. Lepas tu dia offer i kalaw nak banyak income, ikut dia bwat part time. I tanya kerja apa, tapi dia tak nak bagitahu. Jadi, ada satu malam tu, I tergerak hati untuk ikut dia. Manala nak tau kowt2 kerja yang dia nak bagi kat I tu menyeronokkan. Jadi I ikutla dia naek teksi sampai ke Damansara Utama.



W : Lepas tu apa yang berlaku?

P : Tak lama lepas tu, ada sebuah kereta datang amek kita orang. I tanya dia, siapa orang tu. Dia kata itulah bos tempat yang dia kerja. Akhirnya kereta yang kami naek sampai di sebuah kondo mewah. I terus ikut dia naek lif dan menuju ke salah satu unit kondo yang ada kat situ. Alangkah terkejuk beruknya I bila sampai ke dalam rumah tu. Ingatkan I dengan kawan I saja yang ada, rupa2nya ada ramai lagi perempuan lain. I mula berfikir, kerja apalah yang I nak kena bwat nii. Tapi macam pernah tengok plak adegan2 macam ni kat TV.



W : Best jugak story you ni. Lepas tu?

P : Rupa2nya, semua perempuan yang ada kat situ sedang menunggu pelanggan2 yang kebanyakannya berasal dari Afrika dan Timur Tengah. I cakap dengan kawan I tu yang I tak nak bwat kerja macam ni. Lagipun I tak kisah kalau I tak ada duit, tapi untuk jual badan jauh sekali. Kawan I akur dengan pendirian I, jadi dia suruh I tunggu dia sampai habis kerja untuk balik sama2. So, I pun tunggulah macam orang bodoh di ruang tamu tu.



W : Macam mana ek keadaan dalam rumah tu?

P : Semua perempuan akan duduk dan merayau-rayau macam dalam cocktail party. Waktu yang sama, student Arab dan Afrika banyak yang keluar masuk dan melihat mana2 perempuan yang mereka berkenan. Kalaw dia orang rasa berkenan, mereka akan datang dan bwat rundingan harga. Waktu tu lah berlakunya tawar-menawar. Kalaw setuju, terus masuk biliklah.



W : Semua student luar ek? Student tempatan tak de ker?


P : A'ah. Semua dari luar. I tanya kawan I, kenapa semua student dari luar. Dia jawab, kalaw ada student dari Malaysia mesti nanti bikin kecoh. Lagipun dia orang kata, bukannya dia orang jadi pelacur tetapi lebih kepada teman sosial jer. Kalaw you nak bwat, you bwat lah. Tapi kalaw you x mahu, you duduk diam2 dan buat bodoh jer la.



W : Malam tu berapa ramai kawan you dapat customer?

P : Kalaw tak silap I, adalah dalam 2 atau 3 orang.



W : Berapa bayaran ek yang dia dapat malam tu?


P : Entahlah. I tak tanya la pulak. Tapi rasanya adalah dekat RM1000 kowt. Hehehe.. Entahlah, I teka jer. Sebab selama ni I tengok kehidupan dia mewah sangat. Wang ringgit baginya macam tak ada nilai. Iyelah, orang senang dapat duit, jadi senanglah pulak keluarnya.



W : Okaylah. Jadi, sekarang ni you ada ikut dia lagi tak selepas kejadian malam tu?

P : Issyy, tak pernah pun. Sekarang ni dia dah tinggal di tempat laen. I pun dah jarang2 jumpa dengan dia. Tak apalah, I tak rasa rugi pown kalaw hilang kawan macam tu. Dah dunia dia macam tu, jadi lantak dia lah. Malas I nak kacau hidup dia. Janji dia hidup bahagia sudah!!!


~The End~

Psssttt : Terpikir jugak aku, generasi sekarang ni akai jer tinggi tapi akhlak dah makin rendah. Macam mana la ek Malaysia pada tahun 2020 nanti. huhu. Renung2kanlah.. :(

4 ulasan:

Ain Atika Zailani berkata...

dorg ni terukla....merosakkan maruah sendiri dan nama baik pelajar IPT. memalukan je... kalau xada duit xpayah belajar la senang...nak jual badan buat apa. sia sia masuk IPT tapi buduh jugak...giituewww....hihi...mak aihh mulut...

ZWAN SABRI berkata...

Ain, Tula pasai kannn.. kalaw depa jer yang nak rosak, xpela..
Tapi takut nanti disebabkan sorang dua yang perangai lagu ni, abes satu malaysia plak yang kena musibah dan bencana dari Tuhan.. huhu..

Syareena Rahmat berkata...

Huuuu. Sendiri buat sendiri tanggung. isk. Renungrengungkan dah selamat beramal. ahaks ;)

ZWAN SABRI berkata...

Syareena, haha.. ;)